Linus Sköld(S)

Linus Sköld (S)

Tjänstgörande ersättare

Parti Socialdemokraterna
Valkrets Norrbottens län, plats 277
Född år 1983
Adress Sveriges riksdag, 100 12 Stockholm
Telefon 08-7865358
E-post linus.skold[på]riksdagen.se

Aktuella uppdrag

    • Riksdagsledamot

    • Ersättare för Hannah Bergstedt
    • Näringsutskottet

    • Extra suppleant
    • Skatteutskottet

    • Extra suppleant

    • Riksdagsledamot

    • Ersättare 2017-02-01 – 2017-08-01
    • Statsrådsersättare 2015-09-01 – 2016-04-04
    • Kulturutskottet

    • Extra suppleant 2015-09-01 – 2016-04-04
    • Konstitutionsutskottet

    • Extra suppleant 2015-09-01 – 2016-04-04
    • Utbildningsutskottet

    • Extra suppleant 2015-09-01 – 2016-04-04
    • Näringsutskottet

    • Extra suppleant 2017-02-01 – 2017-08-01
    • Skatteutskottet

    • Extra suppleant 2017-02-01 – 2017-08-01

Sagt & gjort

Här hittar du det ledamoten sagt och gjort i riksdagen. Det är motioner, interpellationer och skriftliga frågor till regeringen och anföranden i kammaren. Använd filtren för att hitta bland dokumenten.

Webb-TV

 
Debatt om förslag 2016/17:SkU30 16 maj 2017 Utvidgad skattebefrielse för egenproducerad förnybar el
Debatt om förslag 2016/17:SkU24 6 april 2017 Punktskatter
Frågestund 17 mars 2016 Frågestund
Interpellationsdebatt 2015/16:398 av Linus Sköld (S) 1 mars 2016 Skolledares arbetssituation

Styrning med tillit

Skriftlig fråga 2015/16:945 av Linus Sköld (S)

Fråga 2015/16:945 Styrning med tillit av Linus Sköld (S) till Statsrådet Ardalan Shekarabi (S) Under lång tid har bilden av skolan varit att det är en skola i kris. Förtroendet för lärar- och skolledarprofessionerna har minskat samtidigt som den statliga kontrollen har skärpts kraftigt det senaste halvdecenniet. New

Inlämnad: 2016-03-09 Svarsdatum: 2016-03-16 Besvarare: Utbildningsminister Gustav Fridolin (MP)

Skriftlig fråga 2015/16:945 av Linus Sköld (S) (pdf, 76 kB)

Skolledares arbetssituation

Interpellation 2015/16:398 av Linus Sköld (S)

Interpellation 2015/16:398 Skolledares arbetssituation av Linus Sköld (S) till Utbildningsminister Gustav Fridolin (MP) I en forskningsöversikt Vetenskapsrådet gjort fastslås ledarskapets betydelse som centralt för skolans utveckling, förbättring, organisatoriska kapacitet och resultat. Efter lärarens arbete är

Inlämnad: 2016-02-10 Svarsdatum: 2016-03-01 Besvarare: Utbildningsminister Gustav Fridolin (MP)

Interpellation 2015/16:398 av Linus Sköld (S) (pdf, 102 kB) Webb-tv interpellationsdebatt: Skolledares arbetssituation

Bedömning i skolan

Interpellation 2015/16:286 av Linus Sköld (S)

Interpellation 2015/16:286 Bedömning i skolan av Linus Sköld (S) till Utbildningsminister Gustav Fridolin (MP) En skola utan bedömning är helt omöjlig. Verktygen för lärares bedömning är många, vissa av dem reglerade i lag och förordning, andra mer upp till den enskilda skolan eller pedagogen att begagna. Bedömning

Inlämnad: 2015-12-17 Besvarare: Utbildningsminister Gustav Fridolin (MP)

Interpellation 2015/16:286 av Linus Sköld (S) (pdf, 92 kB) Webb-tv interpellationsdebatt: Bedömning i skolan

Ledamöternas villkor

Ledamöterna har sitt uppdrag dygnet runt, året runt. Det betyder att de inte har semester. I stället för lön får ledamöterna ett arvode. En ledamot som avgår före 65 års ålder efter minst tre års sammanhängande tjänstgöring har rätt till inkomstgaranti.

Åtaganden och ekonomiska intressen
Så arbetar ledamöterna

Information om ledamöternas uppdrag

Felaktiga uppgifter om sluttider för vissa av ledamöternas uppdrag kan förekomma på webbplatsen. Vi kvalitetssäkrar just nu informationen. Vid frågor kontakta riksdagsinformation.