Anna Sibinska (MP)

Tidigare riksdagsledamot

Valkrets
Göteborgs kommun
Titel
Lärare.
Född år
1963
Adress
Sveriges riksdag, 100 12 Stockholm

Alla uppdrag

Riksdagsledamot

Ordinarie
2018-09-24 – 2022-09-26

Kulturutskottet

Ledamot
2022-01-18 – 2022-09-26
Suppleant
2021-02-25 – 2022-01-18
Ledamot
2018-10-02 – 2021-02-25

Konstitutionsutskottet

Suppleant
2022-01-11 – 2022-09-26
Ledamot
2021-02-25 – 2022-01-11
Suppleant
2018-10-09 – 2021-02-25

Socialutskottet

Suppleant
2021-10-13 – 2022-09-26
Suppleant
2018-12-05 – 2021-02-25

Utbildningsutskottet

Suppleant
2019-10-03 – 2022-09-26

Utrikesutskottet

Suppleant
2020-03-18 – 2020-09-03

Näringsutskottet

Suppleant
2020-09-30 – 2022-09-26

Arbetsmarknadsutskottet

Suppleant
2021-10-13 – 2022-09-26

Civilutskottet

Suppleant
2021-10-13 – 2022-09-26

Finansutskottet

Suppleant
2021-10-13 – 2022-09-26

Justitieutskottet

Suppleant
2021-10-13 – 2022-09-26

Miljö- och jordbruksutskottet

Suppleant
2021-10-13 – 2022-09-26

Socialförsäkringsutskottet

Suppleant
2021-10-13 – 2022-09-26

Skatteutskottet

Suppleant
2021-10-13 – 2022-09-26

Trafikutskottet

Suppleant
2021-10-13 – 2022-09-26

EU-nämnden

Suppleant
2019-04-26 – 2022-09-26

Riksrevisionens parlamentariska råd

Ledamot
2018-10-09 – 2019-03-31

Riksdagens styrgrupp för bilaterala demokratifrämjande samarbete

Ledamot
2020-02-11 – 2022-09-26

Ledamotsrådet

Ledamot
2020-06-04 – 2022-09-26

Valberedningen

Suppleant
2020-01-28 – 2022-09-26

Riksdagens råd för Riksrevisionen

Ledamot
2019-04-01 – 2022-09-26

Biografi

Uppgifterna i biografin är information som ledamoten har lämnat till skriften Fakta om folkvalda.

Uppdrag inom riksdag och regering

Riksdagsledamot 18-. Ledamot kulturutskottet 18-. Suppleant konstitutionsutskottet 18-, EU-nämnden 18- och socialutskottet 18-. Ledamot riksdagens råd för Riksrevisionen 19-.

Utbildning

Gymnasieskola, Klodzko, Polen, slutår 82. Wroclaws universitet, Polen 82-87. Göteborgs universitet, statskunskap och internationella relationer 96-98.

Anställningar

Lärare i tyska och samhällskunskap, Katolska skolan 99-10.

Uppdrag inom statliga myndigheter m.m.

Ledamot Presstödsutredningen, 11-12.

Kommunala uppdrag

Ledamot kulturnämnden VGR 06-14. Kommunfullmäktig, Göteborg 14-18. Ordförande stadsdelsnämnden Centrum 11-18. Ordförande Regionteater Väst AB 15-18.

Sagt och gjort

Här hittar du det ledamoten har sagt och gjort i riksdagen. Det kan gälla motioner, anföranden i kammaren eller interpellationer och skriftliga frågor till regeringen. Här hittar du även det som regeringens ministrar har sagt och gjort i riksdagen. Använd filtren för att hitta bland dokumenten. Innehållet är sorterat i datumordning, där det senaste visas högst upp.

  • med anledning av prop. 2021/22:243 Pausad höjning av reduktionsplikten för bensin och diesel 2023

    Motion 2021/22:4741 av Per Bolund m.fl. (MP)

    Motion till riksdagen 2021/22:4741 av Per Bolund m.fl. MP med anledning av prop. 2021/22:243 Pausad höjning av reduktionsplikten för bensin och diesel 2023 Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen avslår ändringsförslaget i lagen 2017:1201 om reduktion av växthusgasutsläpp från vissa fossila drivmedel, som lagts fram till
    Inlämnad
    2022-05-18
    Förslag
    2
    Utskottsberedning
    2021/22:MJU31
    Riksdagsbeslut
    (2 yrkanden): 2 avslag
  • Nato och arbetet mot kärnvapen (väckt enligt 9 kap. 15 § riksdagsordningen med anledning av händelse av större vikt)

    Motion 2021/22:4740 av Per Bolund m.fl. (MP)

    Motion till riksdagen 2021/22:4740 av Per Bolund m.fl. MP Nato och arbetet mot kärnvapen väckt enligt 9 kap. 15 riksdagsordningen med anledning av händelse av större vikt Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att Sverige bör anta en nationell lagstiftning som förbjuder införsel
    Inlämnad
    2022-05-18
    Förslag
    7
    Utskottsberedning
    2021/22:UU20
    Riksdagsbeslut
    (7 yrkanden): 7 avslag
  • Stillbild från Debatt om förslag: Ett ändamålsenligt skydd för tryck- och yttrandefriheten

    Ett ändamålsenligt skydd för tryck- och yttrandefriheten

    Betänkande 2021/22:KU14

    Regeringen har föreslagit flera ändringar i de grundlagar som gäller tryck- och yttrandefriheten, det vill säga tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen.

    Ett förslag är att grundlagsskyddet för vissa söktjänster som visar personuppgifter om brott ska begränsas, med hänsyn till skyddet för den personliga integriteten.

    Riksdagen håller med om att de nuvarande reglerna ger ett otillräckligt skydd för den personliga integriteten. Samtidigt anser riksdagen att regeringens förslag skulle kunna skapa en alltför bred och oprecis möjlighet att göra inskränkningar i grundlagsskyddet genom vanliga lagar. Riksdagen sa därför nej till regeringens förslag om att begränsa grundlagsskyddet för vissa söktjänster.

    Riksdagen beslutade samtidigt att anta som vilande flera andra regeringsförslag som rör ändringar i tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen:

    • Yttrandefrihetsgrundlagens territoriella användningsområde utvidgas till att även gälla vissa satellitsändningar av program som kommer från utlandet, men som har en mycket stark svensk anknytning.
    • Bestämmelser införs i tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen som ska göra att skyddslagens förbud mot att avbilda vissa platser och objekt kan användas på det grundlagsskyddade området.
    • Den så kallade webbsändningsregelns användningsområde begränsas till att gälla sådana aktörer som har grundlagsskydd enligt databasregeln.
    • Yttrandefrihetsgrundlagen ändras så att det kan ställas upp villkor för och granskning av public service-företagens programverksamhet på internet.
    • Utrymmet för att ställa krav på vidaresändningar av vissa program förtydligas och utvidgas.

    Lagändringarna föreslås börja gälla den 1 januari 2023.

    Riksdagen beslutade vidare att behandlingen av regeringens förslag till lag om ändring i lagen med föreskrifter på tryckfrihetsförordningens och yttrandefrihetsgrundlagens områden får skjutas upp till nästa riksmöte.

    För att ändra en grundlag krävs att riksdagen fattar två beslut med likadant innehåll och att det hålls val till riksdagen mellan de två besluten. Det första beslutet innebär att grundlagsförslaget antas som vilande. Genom det andra beslutet antas grundlagsförslaget slutligt.

    Behandlade dokument
    11
    Förslagspunkter
    5
    Reservationer
    Anföranden och repliker
    7, 48 minuter
    Justering
    2022-05-04
    Bordläggning
    2022-05-10
    Debatt
    2022-05-11
    Beslut
    2022-05-11
  • med anledning av prop. 2021/22:100 2022 års ekonomiska vårproposition

    Motion 2021/22:4723 av Per Bolund m.fl. (MP)

    Motion till riksdagen 2021/22:4723 av Per Bolund m.fl. MP med anledning av prop. 2021/22:100 2022 års ekonomiska vårproposition Innehållsförteckning 1 Förslag till riksdagsbeslut 2 Inledning 3 Åtgärder mot konsekvenser av krig och pandemi Ett effektivt krisstöd som värnar klimatmålen Bryt beroendet av fossila bränslen
    Inlämnad
    2022-05-04
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2021/22:FiU20
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • Stillbild från Debatt om förslag: Kultur för alla

    Kultur för alla

    Betänkande 2021/22:KrU7

    Riksdagen sa nej till cirka 40 förslag i motioner från den allmänna motionstiden 2021. Detta främst med hänvisning till att pågående arbete inte bör föregripas.

    Motionerna handlar bland annat om övergripande kulturpolitik, kultursektorns myndighetsstruktur, den konstnärliga friheten, kultursamverkansmodellen, återstart av kultur och återlämnande av konst.

    Behandlade dokument
    20
    Förslagspunkter
    9
    Reservationer
    12 
    Anföranden och repliker
    8, 55 minuter
    Justering
    2022-04-07
    Bordläggning
    2022-04-19
    Debatt
    2022-04-20
    Beslut
    2022-04-21
  • Stillbild från Debatt om förslag: Folkbildning och spelfrågor

    Folkbildning och spelfrågor

    Betänkande 2021/22:KrU5

    Riksdagen sa nej till cirka 100 förslag i motioner om folkbildning och spelfrågor från den allmänna motionstiden 2021. Anledningen är att arbete redan pågår inom en del av de områden som motionerna tar upp.

    Motionerna handlar bland annat om vikten av folkbildning, demokrativillkor, auktoriserade tolkar, marknadsföring av spel, det frivilliga självavstängningsregistret Spelpaus, olicensierat spel, matchfixning, lootlådor och e-sport.

    Behandlade dokument
    41
    Förslagspunkter
    17
    Reservationer
    27 
    Anföranden och repliker
    20, 96 minuter
    Justering
    2022-03-31
    Bordläggning
    2022-04-19
    Debatt
    2022-04-20
    Beslut
    2022-04-21
  • med anledning av prop. 2021/22:178 Barnets bästa när vård enligt LVU upphör – lex lilla hjärtat

    Motion 2021/22:4605 av Margareta Fransson m.fl. (MP)

    Motion till riksdagen 2021/22:4605 av Margareta Fransson m.fl. MP med anledning av prop. 2021/22:178 Barnets bästa när vård enligt LVU upphör lex lilla hjärtat Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att utifrån tanken om ett självständigt rekvisit för barnets eget bästa,
    Inlämnad
    2022-04-06
    Förslag
    8
    Utskottsberedning
    2021/22:SoU33
    Riksdagsbeslut
    (8 yrkanden): 7 avslag, 1 bifall,
  • med anledning av prop. 2021/22:182 Efterlevandestöd för barn som får vård eller boende bekostat av det allmänna

    Motion 2021/22:4587 av Rasmus Ling m.fl. (MP)

    Motion till riksdagen 2021/22:4587 av Rasmus Ling m.fl. MP med anledning av prop. 2021/22:182 Efterlevandestöd för barn som får vård eller boende bekostat av det allmänna Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen avslår propositionen. Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om behovet av en fördjupad barnkonsekvensanalys
    Inlämnad
    2022-04-06
    Förslag
    3
    Utskottsberedning
    2021/22:SfU27
    Riksdagsbeslut
    (3 yrkanden): 3 avslag
  • med anledning av prop. 2021/22:135 Idéburen välfärd

    Motion 2021/22:4498 av Janine Alm Ericson m.fl. (MP)

    Motion till riksdagen 2021/22:4498 av Janine Alm Ericson m.fl. MP med anledning av prop. 2021/22:135 Idéburen välfärd Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om behovet av jämförande statistik för såväl idéburna, offentliga som privata verksamheter och att det därför behövs
    Inlämnad
    2022-03-30
    Förslag
    2
    Utskottsberedning
    2021/22:FiU28
    Riksdagsbeslut
    (2 yrkanden): 2 avslag
  • Stillbild från Debatt om förslag: Radio och tv i allmänhetens tjänst

    Radio och tv i allmänhetens tjänst

    Betänkande 2021/22:KrU3

    Riksdagen sa nej till cirka 50 förslag i motioner från allmänna motionstiden 2021 som rör frågor om radio och tv i allmänhetens tjänst. Motionerna handlar bland annat om reformering av radio och tv i allmänhetens tjänst, beslut vid förhandsprövning och distributionsformer.

    Anledningen till att riksdagen sa nej är främst att insatser har genomförts eller att arbete pågår inom de områden som motionerna tar upp.

    Behandlade dokument
    20
    Förslagspunkter
    5
    Reservationer
    10 
    Anföranden och repliker
    20, 83 minuter
    Justering
    2022-03-03
    Bordläggning
    2022-03-15
    Debatt
    2022-03-16
    Beslut
    2022-03-16
  • med anledning av prop. 2021/22:134 Skärpta och förbättrade regler om arbetskraftsinvandring

    Motion 2021/22:4438 av Rasmus Ling m.fl. (MP)

    Motion till riksdagen 2021/22:4438 av Rasmus Ling m.fl. MP med anledning av prop. 2021/22:134 Skärpta och förbättrade regler om arbetskraftsinvandring Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om uppehållstillstånd för att söka arbete eller undersöka förutsättningarna för att
    Inlämnad
    2022-03-11
    Förslag
    3
    Utskottsberedning
    2021/22:SfU22
    Riksdagsbeslut
    (3 yrkanden): 3 avslag
  • Stillbild från Debatt om förslag: Konstarterna och kulturskaparnas villkor

    Konstarterna och kulturskaparnas villkor

    Betänkande 2021/22:KrU4

    Riksdagen sa nej till 70 förslag i motioner om konstarterna och kulturskaparnas villkor från den allmänna motionstiden 2021. Anledningen är främst att arbete redan pågår inom de områden som motionerna tar upp.

    Motionerna handlar om kulturskaparnas villkor, kulturdonationer, svensk film, musik, litteraturstöd, bibliotek, samiska språk och samisk kultur.

    Behandlade dokument
    36
    Förslagspunkter
    11
    Reservationer
    18 
    Anföranden och repliker
    10, 77 minuter
    Justering
    2022-02-17
    Bordläggning
    2022-03-01
    Debatt
    2022-03-02
    Beslut
    2022-03-02
  • med anledning av skr. 2021/22:107 Riksrevisionens rapport om statens suicidpreventiva arbete

    Motion 2021/22:4422 av Margareta Fransson m.fl. (MP)

    Motion till riksdagen 2021/22:4422 av Margareta Fransson m.fl. MP med anledning av skr. 2021/22:107 Riksrevisionens rapport om statens suicidpreventiva arbete Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om kompletteringsuppdrag till Folkhälsomyndigheten om att den nationella stödlinjen
    Inlämnad
    2022-03-02
    Förslag
    3
    Utskottsberedning
    2021/22:SoU23
    Riksdagsbeslut
    (3 yrkanden): 3 avslag
  • med anledning av prop. 2021/22:94 Ökade möjligheter till grundläggande behörighet på yrkesprogram

    Motion 2021/22:4406 av Annika Hirvonen m.fl. (MP)

    Motion till riksdagen 2021/22:4406 av Annika Hirvonen m.fl. MP med anledning av prop. 2021/22:94 Ökade möjligheter till grundläggande behörighet på yrkesprogram Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen antar regeringens förslag till lag om ändring i skollagen 2010:800med den ändringen att bilaga 2 till lagen ska ha den
    Inlämnad
    2022-02-16
    Förslag
    1
    Utskottsberedning
    2021/22:UbU22
    Riksdagsbeslut
    (1 yrkande): 1 avslag
  • Stillbild från Debatt om förslag: Tryck- och yttrandefrihet, massmediefrågor

    Tryck- och yttrandefrihet, massmediefrågor

    Betänkande 2021/22:KU33

    Riksdagen sa nej till cirka 110 förslag i motioner från den allmänna motionstiden 2020 och 2021. Motionerna handlar om säkerheten för journalister och medieredaktioner, meddelarfrihet i skattefinansierad verksamhet, översyn av brottet hets mot folkgrupp i grundlagarna, översyn av möjligheterna till ansvarsfrihet för uppgifter i grundlagsskyddade databaser, spridning av pornografi och grova våldsskildringar, yttrandefrihet på internet och regleringen av techjättarna, en granskningsfunktion för utländska direktinvesteringar i medieföretag, kommersiell radio, en evenemangslista, en offentlig fond för kvalitetsjournalistik, Granskningsnämnden för radio och tv, pressetik och rättelser samt stöd till medier.

    Anledningen är bland annat att nu gällande bestämmelser är tillräckliga, att arbete pågår och att efterfrågade åtgärder redan är genomförda.

    Behandlade dokument
    62
    Förslagspunkter
    16
    Reservationer
    17 
    Anföranden och repliker
    15, 67 minuter
    Justering
    2022-01-20
    Bordläggning
    2022-01-25
    Debatt
    2022-01-26
    Beslut
    2022-01-26
  • Stillbild från Debatt om förslag: Granskning av statsrådens tjänsteutövning och regeringsärendenas handläggning

    Granskning av statsrådens tjänsteutövning och regeringsärendenas handläggning

    Betänkande 2021/22:KU10

    Konstitutionsutskottet (KU) har granskat delar av regeringens och ministrarnas administrativa arbete. Här följer ett urval av de delar som granskats.

    Som en del i granskningen har konstitutionsutskottet gått igenom regeringsprotokoll från 2020 och noterar att det i många fall varit ett kort tidsspann mellan det att beslut om en författning tagits till dess att författningen börjat gälla. Många av dessa fall går att koppla till coronapandemin och att ett snabbt agerande krävts för att begränsa smittspridningen. Utskottet framhåller dock att det även i sådana situationer är önskvärt att upprätthålla ett visst tidsspann, särskilt i de fall det rör sig om föreskrifter som innebär att verksamheter behöver ställa om och som kräver långtgående anpassningar av enskilda.

    KU har också granskat vissa förvaltningsärenden, så kallade gruvärenden som handläggs inom Näringsdepartementet. Utskottet anser bland annat att många av ärendena har omotiverat lång handläggningstid. Långa handläggningstider medför inte bara osäkerhet för de inblandade utan kan även leda till personliga och ekonomiska förluster.

    Ett annat område som granskats är regeringens kollektiva beslutsfattande under coronapandemin. Pandemin gjorde att behovet av extra regeringssammanträden var ovanligt stort under 2020 och KU har noterat att fler ministrar var närvarande vid de ordinarie än vid de extra regeringssammanträdena. Regeringen fattar sina beslut kollektivt och KU framhåller att det därför är viktigt att ministrar i möjligaste utsträckning deltar även i extra regeringssammanträden. Detta även om det alltid måste vara möjligt för en regering att vid behov snabbt kunna fatta beslut, om så med ett färre antal statsråd än vanligt närvarande.

    En annan granskning gäller regeringens kontroll och samordning av föreskrifter som meddelats under coronapandemin. Covid-19-lagen innebär att riksdagen delegerat rätten att meddela covidrelaterade föreskrifter till regeringen, som i sin tur i vissa delar kan delegera vidare rätten till myndigheter och kommuner. Utskottet konstaterar att regeringen har vidtagit vissa åtgärder för att få fram en samlad bild och åstadkomma samordning, exempelvis att Folkhälsomyndigheten fått i uppdrag att föra en förteckning över föreskrifter som har meddelats. Utskottet framhåller att dessa åtgärder är viktiga för att få en samlad bild av hur omfattande ingreppen är i grundläggande fri- och rättigheter.

    Remissväsendets utveckling över tid har också granskats av utskottet. Genomgången visar att antalet remissinstanser har ökat över tid och utvecklingen har gått mot att myndigheterna har fått fler remisser att svara på. Utskottet anför att remisslistor inte får fastställas slentrianmässigt och att behovet av att remittera till en instans måste prövas i varje enskilt fall. Möjligheten att begränsa remisserna bör kunna användas i större utsträckning för att därmed minska risken att remissinstanserna blir överbelastade.

    Konstitutionsutskottet redogör också för regeringsskiftet juni-juli 2021 men redogörelsen ger inte anledning till något uttalande av utskottet. Regeringsskiftet under november 2021 har inte tagits med i granskningen.

    Anföranden och repliker
    7, 47 minuter
    Justering
    2021-12-14
    Bordläggning
    2022-01-18
    Debatt
    2022-01-19
  • Stillbild från Debatt om förslag: Utgiftsområde 17 Kultur, medier, trossamfund och fritid

    Utgiftsområde 17 Kultur, medier, trossamfund och fritid

    Betänkande 2021/22:KrU1

    Cirka 18,5 miljarder kronor ur statens budget för 2022 går till utgiftsområdet kultur, medier, trossamfund och fritid. Mest pengar, knappt 5 miljarder kronor, går till bidrag till folkbildningen. Cirka 2 miljarder kronor går till stöd till idrotten och knappt 1,7 miljarder kronor går till bidrag till regional kulturverksamhet.

    Riksdagen sa delvis ja till regeringens förslag i budgetpropositionen för 2022 och delvis ja till förslag i motioner om hur pengarna inom utgiftsområdet ska fördelas.

    Riksdagen sa också ja till regeringens förslag om bemyndiganden om ekonomiska åtaganden, tilldelning av medel för 2022 till Sveriges Radio AB, Sveriges Television AB och Sveriges Utbildningsradio AB samt ändring i lagen om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst om sänkt public service-avgift. Lagändringen börjar gälla den 1 januari 2022.

    Riksdagen beslutar om statens budget i två steg. Först beslutas om ramarna för de 27 utgiftsområdena i budgeten. Det beslutade riksdagen om den 24 november 2021. Därefter bestämmer riksdagen i ett andra steg hur pengarna ska fördelas inom varje utgiftsområde. Det här beslutet avser steg två i beslutsprocessen.

    Riksdagen riktade också en uppmaning, ett tillkännagivande, till regeringen om samverkan och inflytande inom filmområdet.

    Behandlade dokument
    22
    Förslagspunkter
    6
    Reservationer
    Anföranden och repliker
    22, 105 minuter
    Justering
    2021-11-25
    Bordläggning
    2021-12-01
    Debatt
    2021-12-02
    Beslut
    2021-12-02
  • Stillbild från Debatt om förslag: Utgiftsområde 1 Rikets styrelse

    Utgiftsområde 1 Rikets styrelse

    Betänkande 2021/22:KU1

    Riksdagen sa ja till konstitutionsutskottets förslag om hur anslagen i statens budget för år 2022 inom utgiftsområdet Rikets styrelse ska fördelas.

    Totalt handlar det om cirka 17,2 miljarder kronor ur statens budget. I utgiftsområdet ingår bland annat hovet, riksdagens ledamöter och partier, Riksdagsförvaltningen, Regeringskansliet, JO, Riksrevisionen, länsstyrelserna, åtgärder för nationella minoriteter och mediestödet. Mest pengar går till Regeringskansliet, cirka 8,6 miljarder kronor. Cirka 3,5 miljarder kronor går till länsstyrelserna och cirka 1,1 miljarder till mediestödet.

    KU:s förslag skiljer sig från regeringens förslag i budgetpropositionen för 2022 när det gäller anslagen till Regeringskansliet, länsstyrelserna samt allmänna val och demokrati. När det gäller övriga anslag sa riksdagen ja till förslagen i regeringens budgetproposition.

    Riksdagen beslutar om statens budget i två steg. Först beslutas om ramarna för de 27 utgiftsområdena i budgeten. Det beslutade riksdagen om den 24 november 2021. Därefter bestämmer riksdagen i ett andra steg hur pengarna ska fördelas inom varje utgiftsområde. Det här beslutet avser steg två i beslutsprocessen.

    Riksdagen sa vidare ja till riksdagsstyrelsens, Riksdagens ombudsmäns (JO) och Riksrevisionens förslag om anslag för 2022.

    Riksdagen lade också redogörelsen om Riksdagsförvaltningens årsredovisning för 2020 till handlingarna, det vill säga avslutade det ärendet, och sa nej till ett antal förslag i motioner om Regeringskansliet och utrikesförvaltningen.

    Behandlade dokument
    33
    Förslagspunkter
    4
    Anföranden och repliker
    13, 57 minuter
    Justering
    2021-11-25
    Bordläggning
    2021-11-30
    Debatt
    2021-12-01
    Beslut
    2021-12-01
  • med anledning av prop. 2021/22:58 Stärkt äganderätt, flexibla skyddsformer och ökade incitament för naturvården i skogen med frivillighet som grund

    Motion 2021/22:4338 av Per Bolund m.fl. (MP)

    Motion till riksdagen 2021/22:4338 av Per Bolund m.fl. MP med anledning av prop. 2021/22:58 Stärkt äganderätt, flexibla skyddsformer och ökade incitament för naturvården i skogen med frivillighet som grund Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att regeringen ska återkomma
    Inlämnad
    2021-12-01
    Förslag
    8
    Utskottsberedning
    2021/22:MJU18
    Riksdagsbeslut
    (8 yrkanden): 8 avslag
  • med anledning av prop. 2021/22:59 Ett ändamålsenligt skydd för tryck- och yttrandefriheten

    Motion 2021/22:4330 av Anna Sibinska och Camilla Hansén (båda MP)

    Motion till riksdagen 2021/22:4330 av Anna Sibinska och Camilla Hansén båda MP med anledning av prop. 2021/22:59 Ett ändamålsenligt skydd för tryck- och yttrandefriheten Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om en ambitiös mediepolitik med levande mediemångfald och tillkännager
    Inlämnad
    2021-11-25
    Förslag
    2
    Utskottsberedning
    2021/22:KU14
    Riksdagsbeslut
    (2 yrkanden): 2 avslag

Filter